تغذیه و تناسب اندامخواص میوه هانکته های تغذیه ای

گریپ فروت و کاهش فشار خون و کلسترول بالا

با بالا رفتن سن، مشکلاتی نظیر فشار خون و کلسترول بالا سراغ بدن می‌آیند که بهتر است برای کنترل آن‌ها از مواد طبیعی استفاده کرد. در این پست شما را با خواص گریپ فروت آشنا می‌کنیم که علاوه بر کاهش فشار خون و کلسترول به بهبود سرماخوردگی، مشکلات قلبی و سرطان نیز کمک می‌کند.

خواص گریپ فروت

نام‌های دیگر: گرامپ، پامپولوس، پرتقال آمریکایی

مشخصات

 میوهٔ گیاهی است از خانوادهٔ مرکبات، درختی متوسط و خاردار دارد. برگ‌های آن سبز چرمی‌ساده و کامل با دم برگ بالدار، بیضی، نوک‌تیز و موج‌دار است. گل و شکوفه‌های آن سفید شبیه سایر مرکبات می‌باشد. میوه آن درشت و خیلی بزرگ‌تر از پرتقال است. پوست میوه آن‌ در حالت رسیده، نازک است. رنگ میوه ابتدا سبز و پس از رسیدن به رنگ زرد روشن گوگردی درخشان و صاف تبدیل می‌شود و اگر از حد رسیدنش گذشته باشد و چیده نشود، پوست آن کلفت و اسفنج سفید داخل پوست آن ضخیم و پالپ آن کم‌آب می‌شود. میوه رسیده آن دارای پالپی آبدار به رنگ زرد کمرنگ با طعم ترش و یا ترش و شیرین اما کمی‌تلخ و لطیف است. واریته‌ای از آن دارای پالپی قرمز رنگ است. گریپ‌ فروت در چین و هند و مناطق خاورمیانه مانند یونان، فلسطین، سوریه و ایران پرورش داده می‌شود. در ایران در شمال و مناطق جنوب کشور کاشته می‌شود.

خواص درمانی

 آب آن را بنوشید. فشارخون را پائین می‌آورد، استقامت بدن را در برابر سرماخوردگی زیاد می‌کند و مقاومت بدن را در مقابل گسترش و ناراحتی زخم‌های عفونی افزایش می‌دهد. کلسترول خون را تا حدی کاهش می‌دهد، شریان‌ها را از زوائد ریز به نام پلاکت پاک می‌کنند. برای تصلب شرایین مفید است. داروی بسیار مؤثری برای قلب بوده و ضد سرطان است.

پوست میوهٔ گریپ‌فروت

خواص درمانی: آب جوشانده آن را بنوشید. مسکن اعصاب است، به‌ عنوان مقوی معده و ضد سم برای معالجه سوءهاضمه مفید است. در موارد قِی، تهوع و سرماخوردگی مصرف می‌شود.

تذکر: به یاد داشته باشید که اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما قبل از مصرف گریپ فروت با پزشک خود مشورت کنید. چرا که ممکن است موجب تداخل گردد و به سلامتی بدن آسیب برساند.

منبع: اینفو سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *