تغذیه و تناسب اندامورزش

بازیکنان فوتبال این 5 حرکت یوگا را انجام دهند

برای بازیکنان فوتبال در هر سطحی، رفتن به کلاس های یوگا برای بهبود قدرت عملکرد، تعادل، انعطاف پذیری، قدرت، تکنیک های تنفس، مهارت های تجسمی و تمرکز بسیار سودمند است. حرکات یوگای خاصی وجود دارند که نسبت به بقیه مفیدترند؛ اگر وقت زیادی ندارید، این ۵ حرکت برتر را مد نظر قرار دهید.

حرکات یوگا

۱- قیچی دست و پای مخالف

این حرکت برای گرم کردن مفصل ران، مفصل شانه و ماهیچه های شکمی و همچنین همگام سازی تنفس با حرکت فوق العاده است و برای حرکات سریع و گول زننده ای که در زمین به آن نیاز دارید بسیار مهم است. این حرکت را به مدت ۲ تا ۴ دقیقه تمرین کنید.

۲- لانژ چرخشی

این حرکت، قدرت پاها را در حین کشش ماهیچه ی چهارسر ران و چرخش کمر را افزایش می دهد. کافیست یک دریافت کننده ی توپ را ببینید و متوجه خواهید شد اینکه بتوانید برای گرفتن یک پاس نه چندان حرفه ای چرخش و دوران کنید، چقدر مهم است. همچنین اجرای زیاد این حرکت کمک می کند تا تعادل خود را بهتر حفظ کنید، که می تواند هنگام فرود آمدن از یک دریافت پرشی یا داشتن حضور ذهن برای پایین آمدن روی پاهای خود در داخل محدوده تعیین شده نیز به درد بخورد.

۳- وضعیت پلانک، تغییر از آرنج به زانو

اجرای حرکت پلانک به تنهایی، قدرت انعطاف پذیری شکم و فلکسور ران شما را افزایش می دهد، اما اضافه کردن تغییر از آرنج به زانو، کرانچ شکم را عمیق تر خواهد کرد و مفصل مچ را محکم می سازد (که باید برای مواقعی که بعد از تکل یا دریافت شیرجه ای با مچ به زمین می خورید، محکم باشد.) داشتن قدرت شکمی بالا، از کمر شما در تمام موقعیت های خطرناک در زمین بازی حمایت خواهد نمود.

۴- کشش شانه با سینه ی رو به پایین

این حرکت یوگا موجب باز شدن کامل عضلات دلتوئید پیشین (جلوی شانه)، کشش عضلات دوسر بازو، گردن و ستون فقرات می شود. همه ی اینها برای دویدن و تغییر مسیر سریع، برای جلوگیری و یا انجام دریافت بسیار اهمیت دارند.

۵- قورباغه

این وضعیت یک دیپ طولانی است که برای ۲۰ دقیقه حفظ می شود و کشاله و ران داخلی را آزاد می کند. برای پیشگیری از وقوع آسیب، عضلات ران های باید برای انجام توقف ناگهانی و تغییر مسیر، آماده باشند. این حرکت همچنین تأثیر بسیاری بر ایمن نگه داشتن زانوها و کاهش بیشتر فشار و کشش از روی زانو دارد.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *