خوراک سویا

طرز تهیه یک خوراک رژیمی با سویا

همانطور که میدانیم سویا گذشته از این که غذای کاملی است، سرشار از پروتئین هاست هیچ نوع کلسترول مضر و چربی در بر ندارد و جزء ترکیبات اشباع نشده به شمار می رود.جایگزینی سویا با گوشت قرمز هزینه ها را نیز به صورت چشم گیر کاهش می دهد. برای تهیه انواع غذاها با سویا به جای گوشت چرخ کرده علاوه بر تضمین سلامت بدن قیمت غذای تمام شده نیز به حداقل می  رسد. باتوجه به اهمیت این ماده غذایی در برنامه یه طعم بین ظیرطرزتهیه “خوراک سویا”  را به سادگی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای ۴ نفر

سویا: یک و نیم لیوان
پیاز خرده شده: دو عدد
رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری
هویج خرد شده: دو عدد
سیب زمینی خردشده: دو عدد
جعفری ساطوری شده: نصف پیمانه
دارچین و آبلیمو: به مقدار لازم
نمک، فلفل، ادویه: به مقدار لازم

 طرز تهیه

سویا را که از قبل خیس کرده ایم با یک قاشق مرباخوری دارچین به مدت پانزده دقیقه جوشانده، آبکش کرده و چرخ می کنیم. سپس نمک و فلفل به آن اضافه کرده و بر روی حرارت ملایم تفت می دهیم. پیاز، هویج و سیب زمینی خرد شده را نیز به آن افزوده و تفت را دامه می دهیم. رب گوجه فرنگی، آبلیمو و ادویه را همراه یک لیوان آب به مواد افزوده و حرارت را کم می کنیم تا خوراک بپزد و جا بیفتد. توجه داشته باشید که این خوراک در پایان طبخ نباید آب داشته باشد.

منبع: کتاب آموزش تهیه غذاهای رژیمی

مقاله مرتبط :   تاثیر سویا بر روی تناسب اندام + خواص سویا

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.