عطارباشی و طب سنتینکته های عطارباشی

آشامیدن آب سرد در حمام ممنوع

خوردن و نوشیدن در حمام توصیه نشده است, برخی افراد در حمام آب سرد می‌نوشند که بسیار ضرر دارد و این آب خنک سریع جذب اعضا رئیسه مانند قلب, کبد و مغز می‌شود و به آنها آسیب جدی وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم, مهدی میرغضنفری درباره تدابیر استحمام اظهار داشت: حمام رفتن با با معده پُر موجب اختلال در هضم غذا می‌شود که حذف ناقص موجب بروز احساس خستگی و عدم جذب کافی مواد غذایی می‌شود.
به گفته حمام با معده خالی در مقایسه با معده پر آسیب رسان‌تر است تا شکم پر؛ اگر با شکم خالی به حمام بروند, موجب تحلیل بدن و ضعف بدن خواهد شد ولی برای افرادی که چاق هستند, موجب از بین رفتن چربی‌های زائد و مواد زائد خون خواهد شد.
این متخصص طب سنتی ادامه داد: حمام صبحگاهی با شکم خالی برای کسانی که ورزش نمی‌کنندو کم تحرک هستند, بسیار مفید است به شرط آنکه در حمام عرق کنند.

حمام با شکم خالی برای افراد چاق مناسب است

میرغضنفری افزود: ورزش بسیاری از مواد زائد خون را پاکسازی می‌کند و حمام هیچ گاه نمی‌تواند جای ورزش را بگیرد ولی برای افراد کم تحرک حمام مناسب تر است چرا که تجمع مواد زائد خود موجب بروز بیماری‌ها می‌شود و تعریق در حمام خود راهی برای دفع مواد زائد خون است.

وی اضافه کرد: بهتر است که افرادی که صبح به حمام می‌روند حداقل یک ساعت قبل از آن صبحانه بخورند؛ البته باید سبک زندگی خود را تغییر دهند؛ افراد سر شب شام بخورند و شب زود بخوابند, و صبح قبل از طلوع آفتاب بیدار شوند, صبحانه بخورند و یک ساعت بعد از صبحانه حمام رفتن هیچ ضرری به بدن نمی‌رساند.

خوردن آب سرد در حمام به قلب آسیب می‌رساند

این متخصص طب سنتی بیان کرد: خوردن و نوشیدن در حمام توصیه نشده است, برخی افراد در حمام آب سرد می خورند که بسیار ضرر دارد و این آب خنک سریع جذب اعضا رئیسه مانند قلب, کبد و مغز می‌شود و به آنها آسیب جدی وارد می‌کند.

منبع: شفاف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *