ورزش یوگا

ورزش یوگا ، متناسب با خواسته شما

ورزش یوگا ، متناسب با خواسته شما

یوگا پیوند بین حرکت و تنفس است. در واقع ۹۹ درصد این ورزش تمرین و ۱ درصد آن تئوری می باشد. تمرین های یوگا تنوع زیادی دارند به طوری که همیشه یک برنامه جدید به برنامه کلاس شما افزوده می شود. پس چگونه می توان تشخیص داد که کدام یک از تمرین های یوگا برای شما مناسب هستند. تنوع تمرین های یوگا بسیار زیاد است و این تمرین ها به هرشخصی نکته ای را تضمین می شود. در این جا ۸ تمرین رایج یوگا و آنچه که شما می توانید از آن انتظار داشته باشید را آورده ام. پس از خواندن این مطلب به ورزش یوگا ادامه خواهید داد چون دیگر می دانید که کدام تمرین را نیاز دارید.

Vinyasa ( وین یاسا )

وین یاسا ورزشی است پویا که به جریان نیز معروف است زیرا دربردارنده تبدیل حرکات به یکدیگر است. وین یاسا ترکیبی است از تنفس، تعادل، تقویت و انعطاف که می تواند یک تمرین قدرتی و رقابتی نیز باشد. وین یاسا تمرین سلام و درود به خورشید در حالت ایستاده است. بازوها بدون حرکت هستند و حرکات بدن با تنفس دم و بازدم انجام می شود.

Bikram ( بیکرام )

این تمرین که روی تمام قسمت های بدن کار می کند توسط فردی به نام بیکرام عرضه شده است. در این تمرین ۲۶ حرکت در یک اتاق با دمای ۱۰۴ درجه انجام می شود. هرکدام از این حرکت ها روی قسمت های متفاوتی از بدن کار می کنند. اگر می خواهید این تمرین داغ یوگا را انجام دهیدباید از سلامت جسمی خود اطمینان داشته و مقدار زیادی آب، قبل، در حین تمرین و بعد از کلاس بنوشید.

Lyengar ( اینگار )

در این تمرین آسانا از تکیه گاه مثل بالش استفاده می شود تا فرد بتواند در هر حالتی احساس خوبی داشته باشد. این تمرین ذهن، بدن و حرکات را در هم ادغام میکند.اگر شما تازه با ورزش یوگا آشنا شده اید و دقت بالایی دارید و می خواهید یوگا را به صورت دوره ای انجام دهید تا سطح دانشتان را به مکانیک این حرکات بالا ببرید اینگار را به برنامه تمرین یوگای خود اضافه کنید.

Ashtanga ( آشتانگا )

آشتانگا تمرینی است پویا که حرکات با تنفس به هم مرتبط می شوند.این تمرین شامل ۶ حرکت پی در پی می باشد و هر کدام از این حرکت ها انقدر تمرین می شوند تا فرد در آن مهارت پیدا کند سپس می تواند حرکت بعدی را تمرین کند. تمام این ۶ تمرین به یک روش انجام می شوند که شامل: سلام و درود به خورشید، حالت ایستاده، جلو خمیده، پشت خمیده و بالعکس.

Kundalini ( کندالینی )

کوندالینی یا یوگاری هوشیاری در بردارنده مانترا، آسانا، تنفس و مراقبه می باشد. این تمرین روی سیستم های انرژیِ بدن برای ایجاد تعادل در احساسات، کاهش استرس و تقویت سیستم عصبی بدن کار میکند. ممکن است که در اولین جلسه یوگای کوندالینی احساس راحتی نداشته باشید زیرا این تمرین یوگا کاملا با ورزش های دیگر یوگا که روی حرکات و تمرین های ورزشی تمرکز دارند متفاوت است. اگر به دنبال یک ورزش روحانی یا معنوی هستید حتما کوندالینی را امتحان کنید.

Hatha ( هاتا )

معنای لغوی کلمه هاتا به مفهوم نیرو می باشد. در این تمرین از حرکات آسانا استفاده شده است. فرد بین نقاط قوت و انعطاف پذیری خود تعادل ایجاد می کند. تمرین هاتا باعث می شود که انرژی د رتمام قسمت های بدن آزادانه به جریان بیفتد. در هاتا بر اهمیت زمان حاضر تاکید زیادی می شود و بر روی تنفس تمرکز دارد. ممکن است تمرین های هاتا آسان تر از تمرین هایی باشد که قبل از آن انجام میدادید اما هاتا باعث می شود که پرانرژی تر شده و احساس تازگی داشته باشید.

Yin ( یین )

در این روش مراقبه یوگا، هر کدام از حرکات ۳ الی ۷ دقیقه به طول می انجامد تا بتوانید در طول حرکات آرامش بیشتری داشته باشید. در این تمرین حرکات از حالت نشسته یا خوابیده به پشت یا شکم شروع می شود. در یین تمرین های تنفسی برای آرامش ذهن و بدن انجام می شود. این تمرین برای تازه کارها پیشنهاد می شود زیرا انعطاف را بالا برده و تنش را کاهش می دهد. همچنین تحرک و هوشیاری بدن را افزایش می دهد.

Anusara ( انوسارا )

این تمرین یوگا توسط فردی به نام جان فرند در سال ۱۹۹۷ پایه ریزی شده است. انوسارا به دلیل فلسفه متعالی اش رونق یافت. انوسارا تاکید بر خوبی در انسان ها و چیزهای دیگر دارد. کلمه انوسارا به معنی پیروی قلب می باشد. و بر اهمیت هارمونی و لذت تاکید دارد.

نظر شما چیست؟

آیا شما تمرین های یوگا را انجام می دهید؟

از کدامیک از تمرین ها لذت بیشتری می برید؟

آیا تا به حال تمام تمرین هایی که در بالا ذکر کرده ام را انجام داده اید؟

تمرینی هست که انجام نداده باشید؟

به جز این تمرین ها موردی هست که شما انجام داده باشید؟

تجربیات و پیشنهاداتتان را در این مطلب به اشتراک بگذارید تا بتوانیم از آن ها استفاده ببریم.

منبع: بدونیم


نویسنده مطلب:




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *