کوفته تبریزی رژیمی

دستور طبخ کوفته تبریزی رژیمی

با وجود این همه غذاهای جور و واجور جدید که این روزها اسمشون رو میشنویم و گاهی از اسم های عجیب و غریبشون تعجب میکنیم، غذاهای اصیل حس خاصی دارن که در هیچ یک از اونها نمیشه پیداش کرد. این رو همه میدونیم و بهش ایمان داریم که هیچ غذایی و در هیچ جای دنیا نمیتونه جای قورمه سبزی و قیمه بادمجون و فسنجون رو بگیره. غذاهای اصیل ایرانی طعم و عطری دارن که تا همیشه در خاطر هرکسی که حتی یک بار اونها رو مزه کرده باشه می مونه و این برای ما یک افتخاره. امروز هم یک غذای ایرانی و واقعا لذیذ رو قرار میدم که بر خلاف تصورات نادرستی که هست، خیلی آسون و سریع آماده میشه. کوفته انواع مختلفی داره. مثل کوفته کله گنجشکی، کوفته نودچی و… در این مطلب کوفته تبریزی رژیمی رو انتخاب کردم تا دوستان گلی که دارن وزن کم می کنن و رژیم دارن هم بتونن از خوردنش لذت ببرن. با عطارباشی همراه باشید.

مواد لازم

سبزی شامل گشنیز، جعفری، شوید، ترخون، مرزه: 1کیلو
لپه:  2پیمانه
گوجه فرنگی:  6عدد
آرد نخودچی:  نصف پیمانه
نمک، فلفل قرمز، زردچوبه،زیره سیاه:  به مقدار لازم
روغن زیتون: به مقدار لازم
آلو و گردو:  به مقدار لازم

طرز تهیه

لپه را از شب قبل خیس کنید و با کمی آب بپزید. برنج را نیز جداگانه پخته و به همراه لپه ها چرخ کنید، بعد سبزیها را که کاملا ریزخورد کرده اید به همراه آرد نخودچی و ادویه جات به لپه و برنج چرخ شده اضافه کنید و کاملا ورز دهید تا آماده شود. آنها را گلوله گلوله کرده و وسطشان را در صورت تمایل آلوچه یا مغز گردو بگذارید و در قابلمه ی مناسب قرار دهید.
حال گوجه و آب را مخلوط کرده و بگذارید خوب بجوشد تا به سسی نه چندان سفت تبدیل شود، این سس را روی کوفته ها بریزید و قابلمه را روی شعله ی ملایم بگذارید تا آرام آرام پخته شود و جا بیفتد. همراه روغن زیتون میل کنید.

منبع: سیمرغ


نویسنده مطلب:




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *