سلامتیگوش و بینینکات سلامتی

نکاتی پیرامون گوش پاک کن

گوش سالم برای موزیسین ها بسیار اهمیت دارد.با اینکه نسبت به استفاده از گوش پاک کن برای تمیز کردن گوش همیشه هشدارهایی داده شده ، اما بازهم در همه خانه ها گوش پاک کن پیدا می شود و اتفاقا به شکل نادرستی از آن برای پاک کردن گوش ها استفاده می شود .در استفاده از گوش پاک کن امکان دارد پنبه موجود در سر گوش پاک کن در گوش گیر کند و بیماران زیادی بوده اند که به این عارضه دچار شده اند. این موضوع بویژه در بین سالمندان شایع است که متوجه گیر کردن آن نمی شوند و در نهایت به عفونت گوش دچار می شوند.از طرفی پوست گوش نازکترین پوست بدن انسان است و با فشارهای گوش پاک کن می تواند زخم شود. در صورتی که گوش پاک کن زیاد به داخل گوش برده شود به پرده گوش آسیب می زند که اگر این پرده پاره شود آسیب جدی به شنوایی فرد وارد می شود.

مشکل دیگر این است که چنانچه گوش جرم داشته باشد با داخل کردن گوش پاک کن به داخل گوش، جرم ها به داخل گوش می روند و به پرده گوش می رسند که این کار نیز ممکن است موجب کاهش شنوایی فرد شود.بهترین توصیه برای خشک کردن فضای داخلی گوش پس از استحمام این است که افراد دستمال کاغذی را لوله کنند و برای خشک کردن گوش آن را به داخل گوش ببرند.جالب است بدانید جرم قهوه ای گوش برای سلامت گوش لازم است ، چرا که این جرم روی پوست گوش لایه ای را ایجاد میکند که مانع نفوذ برخی از عفونت ها به داخل گوش می شود.

در برخی افراد این جرم یا خیلی غلیظ یا خیلی زیاد است و یا کانال گوش تنگ است که در این صورت جرم داخل گوش انباشته میشود و باید تحت نظر پزشک در بیاید. با این تفاسیر، جالب است بدانید که ساخت گوش پاک کن در ابتدا برای مصارف آرایشگاه ها بوده که بعدها خصوصا در کشور ما برای افزایش بازار خرید به اسم گوش پاک کن معروف شده است.امروز جامعه شهرنشینی به نحوی شده که برای انجام هر کاری نیاز به مشاوره داریم. گوش پاک کن برای چوب پنبه های آرایشی است که در خارج کشور با این عنوان استفاده میشود و نام گوش پاک کن در کشور به خاطر بالا بردن فروش آن بوده است.

منبع:پزشک آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *