نخود پلو رژیمی

طرز تهیه نخود پلو رژیمی

مواد لازم

برنج : 50 الی 30 گرم

فلفل دلمه رنگی :یک عدد کوچک

هویج کوچک :یک عدد

نخود فرنگی :2 قاشق غذاخوری

قارچ :50 گرم یا 3 عدد

ادویه، نمک، زرد چوبه، کمی دارچین و شوید خشک :به میزان لازم

طرز تهیه نخود پلو رژیمی

برنج را از 2 ساعت قبل خیس کنید، نوع برنج خیلی تفاوت ندارد اما برنج دانه بلند ظاهر بهتری به غذا می دهد و برنج شمال خوشبوتر است می توانید به نسبت هر دو را با هم مخلوط کنید تا از هر دو امتیاز برخوردار شوید.

فلفل دلمه ای رنگی کوچک ترجیحا نارنجی را به صورت خلال های باریک خرد کنید و هویج را هم به صورت چهار گوش های ریز و با مقدار کمی آب این دو را آبپز کنید.

برنج را با 1/5 برابر آب و کمی شوید خشک و مقدار کمی نمک و نوک قاشق چایخوری زردچوبه در یک ظرف تفلون یا چدن روی شعله متوسط اجاق بگذارید و وقتی آب به سطح برنج رسید مخلوط پخته هویج،فلفل، 2 قاشق نخود فرنگی کنسروی و 3 عدد قارچاسلایس شده را روی برنج بریزید و آرام مخلوط کنید تا برنج از هم نپاشد.

در ظرف را بگذارید تا با حرارت کم حدود 10 الی 15 دقیقه دم بکشد.

منبع: مجله مجازی آشپزی


نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *