کیک یونانی ماهی کاد

طرز تهیه کیک یونانی ماهی کاد رژیمی

این غذای دریایی مخصوص یونان است و درست کردنش فقط 45 دقیقه وقتتان را می گیرد. با این دستور پخت می توانید ماهی کاد را به سبکی متفاوت و فوق العاده سالم طبخ کنید و از طعم فوق العاده اش لذت ببرید.

مواد لازم

2 فنجان شیر کم چرب (2 درصد)

450 گرم فیله ماهی کاد که به برش های 5 سانتی تقسیم شده باشد

یک دوم فنجان پودر سوخاری

دو قاشق غذا خوری برگ خرد شده جعفری

یک قاشق غذا خوری پیاز خرد شده

یک و یک چهارم قاشق چای خوری پوست لیمو خرد شده ( لایه رویی پوست )

یک دوم قاشق چای خوری نمک

یک دوم قاشق چای خوری فلفل سیاه

یک عدد تخم مرغ بزرگ که آرام زده شده باشد

سفیده یک تخم مرغ بزرگ که آرام زده شده باشد

یک حبه سیر خرد شده

2 قاشق غذا خوری آب لیموی تازه

2 قاشق غذا خوری روغن زیتون

سس

یک چهارم فنجان سس مایونز

یک قاشق غذا خوری برگ جعفری خرد شده

یک قاشق چای خوری شوید تازه خرد شده

یک قاشق چای خوری سس خردل

یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه

یک دوم قاشق چای خوری سیر خرد شده تازه

یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه

روش پخت

سس را روی شعله متوسط و در یک ماهی تابه سنگین متوسط به جوش بیاورید. ماهی را اضافه کنید، درب ماهی تابه را بگذارید و اجازه دهید ماهی 5 دقیقه بجوشد. ماهی را خوب خشک کنید. ماهی را با یک چهارم فنجان پودر سوخاری و بقیه موادی که در لیست آمده ( تا یک حبه سیر) ترکیب کنید، یک قاشق غذا خوری آب لیمو را هم اضافه کنید. میکس ماهی را به هشت قسمت مساوی تقسیم کنید. هر کدام از این قسمت ها را به شکل گرد درآورید. میکس ماهی ها را در یک چهارم پودر سوخاری باقی مانده بزنید تا به آن آغشته شوند.

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را در ماهی تابه بزرگ نچسب روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. چهار عدد از ماهی ها را داخل ماهی تابه قرار دهید و هر طرفش را به مدت چهار دقیقه یا تا زمانی که طلایی شوند بپزید. از ماهی تابه خارجشان کنید و روی یک دستمال کاغذی قرارشان دهید تا خشک شوند. همین کار را با باقی مانده روغن زیتون و دیگر ماهی ها انجام دهید. باقی مانده آب لیمو را رویشان بریزید.

برای آماده سازی سس، مایونز و دیگر مواد را با هم ترکیب کنید. سس را به همراه کیک ماهی سرو کنید.

اطلاعات تغذیه ای

مواد گفته شده در این دستور پخت برای چهار وعده می باشد. هر وعده شامل دو کیک ماهی و حدود یک قاشق غذا خوری سس می شود.

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا می باشد.

کالری: 266

چربی در یک وعده: 14.4 گرم

چربی اشباع در یک وعده: 1.8 گرم

چربی غیر اشباع در یک وعده: 8.3 گرم

چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: 2.8 گرم

پروتئین در یک وعده: 24.3 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 7.7 گرم

فیبر در یک وعده: 0.6 گرم

کلسترول در یک وعده: 122 میلی گرم

آهن در یک وعده: 1 میلی گرم

سدیم در یک وعده: 531 میلی گرم

کلسیم در یک وعده: 43 میلی گرم

منبع: دکتر کرمانی


نویسنده مطلب:




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *