تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

5 روش افزایش انگیزه برای رفتن به باشگاه

غلبه به عادات روزمره کار سختی است- بنابراین سعی کنید با این نکات روانشناسی به این سختی غلبه کنید.

پس عضو جدید باشگاه شده اید. برای خود یک جفت کتانی براق و جدید خریده اید. و حتی هزینه ای را برای یک جفت کفش براق وزنه برداری پرداخته اید، برای زمانی که آماده زدن وزنه های سنگین هستید.

اکنون نوبت سخت ترین قسمت است. کشاندن خودتان به باشگاه.

و باور کنید، رفتن به باشگاه می تواند سختترین بخش هر برنامه فیتنسی باشد، مخصوصا هنگامی که حوصله ندارید. (اول سال، بهترین زمان برای آغاز کارهای جدید است، اما انجام تمرینات ماراتون در برف ایده آل به نظر نمی رسد).

بنابراین از یک حرفه ای خواستیم که درباره حضور فعال افراد در باشگاهها نظر بدهد. نیک وینکل من، مدیر سیستم های آموزشی برای EXOS (سابقا ورزش پهلوانان) که از سال ۲۰۰۱ برای آموزش بهترین ایده های NFL فعالیت داشته است. وینکل من با مجله فیتنس مردان درباره آماده کردن این افراد برای لیگ صحبت می کند – و ۵ نکته را برای انگیزه دادن به خودمان برای تمرین پیشنهاد می کند.

1. تمرکز بر روی انتخاب های کوچک

فکر می کنید که تمام قهرمانان NFL به صورت درونی انگیزه دارند. اما این طور نیست. افراد EXOS با استعداد هستند اما حتی بهترین ها نیز نیاز دارند که گاهی هل داده شوند. اگر چه این افراد می دانند که باید در آب سرد شیرجه بروند و بعد از هر جلسه لرزش را احساس کنند، بعضی ها به این کار بی تمایل هستند.

به گفته ی وینکلمن، “هر ساله، با افرادی درگیر هستیم که نمی خواهند به درون آب سرد شیرجه بروند”. تفاوت چیست؟ افرادی که از کار اضافی فرار می کنند همان هایی هستند که بعد از سه سال دست از NFL می کشند.

بنابراین درست است: حتی افراد برتر نیز گاهی نیاز به انگیزه خارجی دارند. وینکلمن می گوید: “سعی می کنم از دیدگاه آنها به مفهومی برسم”. او از افراد یکسری سوالات خاص می پرسد، و از نکات موجود در اظهارات آنها در کمک به متوجه ساختنشان در مزایای انتخاب کوچکشان بهره می گیرد.

به همین شکل، به یک فرد معمولی می توان انگیزه داد که وزن کم کند و عضله بیشتری بدست آورد. اما به جای آن که فقط به ۶ تکه کردن شکم فکر کنید، این فرضیه را به اهداف کوچکتری تقسیم کنید، هم چون رفتن به باشگاه سه روز در هفته برای تعداد مشخصی از هفته ها. وقتی در یک روز خاص نتوانستید انگیزه پیدا کنید، از خود سوالاتی این چنینی بپرسید: ” رد کردن این روز تمرین به من کمک می زند یا به من آسیب می زند؟” شما جواب را از قبل می دانید، اما پذیرش آن به شما کمک می کند که بر روی اهداف کوچکی که در مسیر رسیدن به اهداف بزرگتر نیاز دارید تمرکز کنید.

2. مثبت باشید

نوع ورزشی که قهرمانان EXOS انجام می دهند متفاوت از فوتبال های میدانی است. آنها مانند دونده گان سرعت به گونه ای آموزش داده می شوند که در آزمون ها زمان سریعتری را نسبت به شرایط واقعی ثبت می کنند. بعضی از افراد به دلیل سختی برنامه رنج می برند، اما به طور کلی افراد EXOS کار زیادی برای حفظ انگیزه آنها نمی کنند.

وینکلمن می گوید: “من چندان طرفدار جیغ و فریاد نیستم، وقتی کار خوبی کردند به آنها می گویم، اما زمانی که کار اشتباهی کردند، چندان به آنها سخت نمی گیرم”. این گونه تقویت مثبت به ورزشکاران کمک می کند که بر روی چیزهایی که می توانند تغییر بدهند تمرکز کنند، نه اینکه زمان و انرژی خود را صرف غمگین شدن کنند. در تمرینات خودتان، تصور خود درباره موفقیت و شکست را عوض کنید. به جای اینکه خودتان را به خاطر نزدن یک وزنه آزار دهید، به چیزهایی فکر کنید که به خوبی انجام داده اید. لازم نیست برای اینکه موفق شوید بر روی تردمیل تا حد مرگ بدوید – بنابراین در یک شب سخت که احساس خستگی و سوزش می کنید به باشگاه بروید. در آنجا، بر روی آن موراد کار کنید. تنها با تفکری متفاوت می توانید متوجه شوید که تقویت مثبت چقدر تاثیر گذار می تواند باشد.

3. متوجه شوید کی خسته می شوید

در یک ازمایش، از قهرمانان خواسته می شود سعی کنند سه رکورد سرعت داشته باشند.به گفته ی وینکلمن ” اگر آنها صد در صد تلاش خود را بکنند، چون در طول مدت آنها را آموزش می دهیم، بهترین رکورد آنها باید اولی باشد. دومین رکورد یا مشابه همان یا ۵ درصد آهسته تر، و سومی باید ۵ تا ۱۰ درصد آهسته تر باشد. یعنی هنگامی که برای مدت خاصی بیشترین تلاش خود را می کنید، انتظار کاهش بازده به آرامی محتمل است. (تنهای کسی که این گونه نبود، جولیو جونز بود که در آلاباما یک فرد فوق العاده و در آتلانتا فولکون نیز فوق العاده بود).

بنابراین مگر اینکه جولیا جونز باشید که بتواند بفهمد چه زمانی خستگی رخ می دهد. به این دلیل که پیوسته در باشگاه در بهترین حالت خود نیستید به این معنا نیست که پیشرفت نمی کنید. و به یاد داشته باشید که سخت کار کردن دشوار است، و باید این گونه باشد. اگر احساس خستگی می کنید مطمئن شوید که به درستی ریکاوری کرده اید، سپس سعی کنید متوجه شوید که چرا کمی بیشتر از نرمال سرعتتان کم شده است.

4. بر روی اخلاق کاریی خود کار کنید

وینکلمن که سالهاست با EXOS کار می کند، یک ویژگی را در تمام افرادی که با او هستند و در حرفه ی NFL موفق بوده اند، مشاهده کرده است. او می گوید: “اخلاق کاریی ۱۰۰ درصد است. افرادی که بدون گوشزد کردن کار می کنند، کسانی که باید به آنها بگویید کار اضافی انجام ندهند، آنها کسانی هستند که از لحاظ تاریخی بهترین عملکرد را دارند”.

این حرف به نظر کلیشه است، اما واقعیت دارد. بسیاری از قهرمانان در دبیرستان و دانشگاه به دلیل توانایی ذاتی خود از رقبا بهتر بودند. اما در NFL همه به صورت ذاتی توانا هستند. برای شما هم در باشگاه همینطور است.

ممکن است ژنتیک خوبی داشته باشید، و حتی ممکن است بعد از چندین هفته کار در باشگاه عضلات شکم خود را ببینید. اما همیشه این گونه نمی ماند، و تنها راهی که می توانید مطمئن شوید که متناسب باقی می مانید سخت کار کردن در باشگاه و توجه به غذا در آشپزخانه است.

5. اهداف خود را مشخص کنید

بسیاری از افراد MF عاشق تمرین هستند، اما احتمال می دهیم بعضی از شماها بخواهید آن را مختصر و مفید کنید. و اگر نخواهید نتیجه بگیرید این کار خوب است. اگر می خواهید وزن کم کنید، بر روی آن تمرکز کنید. اگر می خواهید عضله بدست آورید بر روی آن تمرکز کنید. می توانید هر دو را انجام بدهید، اما وقتی تمرکز خود را تقسیم می کنید، پیشرفت کردن سخت تر است.

این موضوع در مورد تغذیه نیز کاربرد دارد. قهرمانان حرفه ای در EXOS بر اساس نیازهای خاص خود تغذیه می کنند. افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بیشتر کالری خود را از صبحانه و نهار بدست می آورند، و از مکمل کراتین استفاده نمی کنند. برای افرادی که می خواهند افزایش وزن سالم بدون افزایش بافت چربی زیاد داشته باشند، آنها کالری بیشتری در زمان تمرین خود دریافت می کنند.

قبل از اینکه به باشگاه بروید، تصمیم بگیرید که چه چیزی می خواهید، سپس خود را گرم کنید و مطمئن شوید که تغذیه مناسبی دارید. در غیر اینصورت نمی توانید تغییرات خاصی را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *