تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

حرکات یوگا و چربی سوزی بیشتر

خیلی مقالات از یوگا به عنوان ورزشی ساده نام برده اند. اما آیا این ورزش به کالری سوزی کمکی می کند؟ حقیقت این مساله شما را شگفت زده خواهد کرد.

یوگا ورزشی است برای قدرت، انعطاف، تعادل و استقامت. یوگا می تواند در هر ساعت بین ۱۸۰ تا ۶۰۰ کالری بسوزاند. این دامنه وسیع کالری سوزی به خاطر تفاوت حرکات و شدت آنهاست.

همانطور که در کلاس یوگای قدرتی می توانید کالری سوزی کنید با انجام حرکات و پوزیشن های مختلف یوگا هم می توانید کالری سوزی نمایید.

پلانک

۰۸۰۲۹۵_۰۷۵۲_۲٫jpg

این حرکت کالری زیادی می سوزاند زیرا برای انجام آن نیاز است همه عضلات شما درگیر شوند تا بتوانند در برابر جاذبه مقاومت کنند و وزن بدن را نگه دارند. در این حرکت می توانید کالری سوزی را بیشتر کنید مثلا می توانید یک پای خود یا هر دو پا را به مدت ۳۰ ثانیه الی ۵ دقیقه بالا بیاورید. با این کار کالری زیادی می سوزانید.

صندلی

۰۸۰۲۹۵_۰۷۵۲_۳٫jpg

برای انجام این حرکت باید عضلات بزرگ بدن مثل باسن را به کار گیرید. این حرکت باعث کالری سوزی زیادی می شود. این حرکت بسیار ساده است و حرکتی ایمن محسوب می شود.

چاتورانگا

۰۸۰۲۹۵_۰۷۵۲_۴٫jpg

این حرکت شبیه حرکت شنا است و اگر به صورت صحیح انجام شود می تواند همه گروه های بزرگ عضلانی را درگیر کند. عضلات شکم شما در این حرکت باید منقبض شوند ، عضلات ساق پای شما باید فعال شوند و همچنین عضلات دست و بازو باید بتوانند در حالت ۹۰ درجه مقاومت کنند. این حرکت نیاز به قدرت کنترل بالایی دارد.

چرخ

۰۸۰۲۹۵_۰۷۵۲_۵٫jpgاین حرکت ساده نیست و قبل از انجام آن باید خوب بدن خود را گرم کنید. برای انجام آن دقت و تمرکز بالایی نیاز است. این حرکت سبب باز شدن قفسه سینه و جلوی بدن می شود. در این حرکت عضلات پا، باسن، شانه ها، بازوها، قلب و شش ها درگیر می شوند. اگر این حرکت را در یک اتاق گرم انجام دهید ضربان شما خیلی بیشتر افزایش خواهد یافت و به کالری سوزی بیشتر کمک می کند.

لانگ ایستاده

۰۸۰۲۹۵_۰۷۵۲_۶٫jpg

این حرکت را در خیلی ورزش های دیگر به جز یوگا دیده اید. این حرکت کل عضلات بدن را به کار می گیرد و به ویژه برای تقویت عضلات باسن و چهار سر ران مفید است. حرکت لانگ ایستاده یک حرکت قدرتی است که نیاز به حفظ تعادل هم دارد و می تواند به کالری سوزی کمک کند.

سلام به خورشید

۰۸۰۲۹۵_۰۷۵۲_۷٫jpg

این حرکت شامل ۱۲ پوزیشن است که در مجموع به نام سلام به خورشید شناخته می شوند. در این حرکت عضلات شکم، باسن، ساق پا، شانه ها، دوسر، سه سر به کار گرفته می شوند. این حرکت باعث تقویت این عضلات می شود و به تقویت تنفس هم کمک می کند. در حالت ایستاده دم و در حالت انقباض بازدم انجام می شود. این حرکت اکسیژن را به ریه ها فرستاده و سبب تقویت شش ها می شود.

دلفین

۰۸۰۲۹۵_۰۷۵۲_۸٫jpg

در این حرکت ساعد شما روی تشک قرار می گیرد. این حرکت هم باعث تقویت عضلات بدن مثل بازو ، شکم و پاها می شود و هم یک حرکت کششی است که عضلات شانه و سینه را تقویت می کند. این حرکت برای تقویت عضلات سه سر هم بسیار مناسب است.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *