سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

نکاتی درمورد تزریق ژل در چانه

روش‌هاي غير جراحي براي بزرگ کردن و زيباسازي چانه معمولاً دو هدف متفاوت را دنبال مي‌کنند: يکي برجسته کردن خط فک کوچک و ضعيف از طريق تزريق ژل و ديگري ايجاد خط فک زنانه و ظريف از طريق کاهش پهناي صورت با استفاده از تزريق بوتاکس.

هنگامي که از عمل زیبایی چانه با استفاده از تزريق ژل صحبت مي‌شود، منظور آن است که شکل خط فک يک بيمار به حالت برجسته‌تر، شکيل‌تر و قوي‌تر تبديل شود تا چهره و وضعيت ظاهري آن فرد بهبود پيدا کند.

چه کساني مي‌توانند کانديداي عمل زيباسازي چانه باشند؟

عمل‌هاي زيباسازي چانه براي افراد زير توصيه مي‌شود:

بزرگسالاني که از شکل طبيعي چانه خود رضايت ندارند و دوست دارند آن را اصلاح کنند.
بزرگسالاني که برجستگي و زيبايي چانه آنها به دليل روند طبيعي افزايش سن يا به خاطر تغيير وزن بدن، از دست رفته است.
بزرگسالاني که دوست دارند شکل چانه آنها خوش ريخت و لطيف‌تر باشد.
بزرگسالاني که مي‌خواهند ناهنجاري‌ها و يا آسيب‌هاي وارد بر چانه خود را اصلاح کنند.
به طور کلي همه آقايان و خانم‌هاي بزرگسال که از نظر وضعيت سلامتي عمومي در شرايط خوبي باشند، کانديداي خوبي براي انجام عمل زيباسازي چانه با استفاده از تزريق ژل هستند. تزريق ژل يک روش بسيار مناسب براي دستيابي به شکل مطلوب چانه، بدون نياز به انجام جراحي و درمان‌هاي تهاجمي به شمار مي‌رود.

فوايد تزريق ژل براي زيباسازي چانه

تزريق ژل يک روش غير جراحي و ايمن است که براي اصلاح کاهش حجم صورت به دليل پيري، انجام مي‌گيرد. اين عمل را مي‌توان براي بازيابي توازن صورت، ايجاد تقارن و بهبود شکل اجزاي مختلف صورت از قبيل چانه و گونه‌ها استفاده کرد.

روش نويني که در حال حاضر براي تزريق ژل استفاده مي‌شود، روشي بسيار راحت است که در آن ژل به آرامي در ناحيه هدف در اطراف خط فک شما تزريق مي‌شود و دوره بهبودي بعد از عمل در اين روش بسيار کوتاه است. نتايج تزريق ژل در چانه، بلافاصله بعد از انجام عمل پديدار مي‌شود (البته فرونشستن کامل ورم‌هاي ناشي از اين عمل ممکن است سه تا چهار هفته زمان ببرد) و معمولاً در حدود ۹ تا ۱۲ ماه ماندگار خواهد بود.

روش‌هاي جراحي که براي زيباسازي چانه استفاده مي‌شود شامل ايمپلنت چانه و پيوند استخوان، بافت يا چربي مي‌باشد. اما ايمپلنت چانه به دليل خطر زيادي که از نظر بروز عفونت يا جا به جا شدن پروتز دارد، مي‌تواند مشکل‌ساز باشد.

انواع ژل

اغلب ژل‌هاي تزريقي از ماده‌اي به نام اسيد هيالورونيک ساخته شده‌اند که به طور طبيعي هم در بدن وجود دارد. هر چقدر سن ما افزايش مي‌يابد، مقدار اسيد هيالورونيک که در بدن ما توليد مي‌شود نيز رو به کاهش مي‌گذارد و در نتيجه باعث خشک و بي‌آب شدن بيشتر پوست مي‌شود. تزريق ژل به داخل پوست، روشي مناسب براي بازيابي شکل طبيعي پوست در نقاطي که اسيد هيالورونيک آن تخليه شده است يا براي اصلاح مناطقي که حجم طبيعي آنها از دست رفته است، مي‌باشد.

ژل رستيلن ساب کيو، يک اسيد هيالورونيک است که به طور اختصاصي براي اصلاح و شکل‌دهي اعضاي صورت طراحي شده است. ژل موجود در رستيلن ساب کيو با گذشت زمان به طور طبيعي و از طريق واکنش‌هاي زيستي خود بدن تجزيه مي‌شود و در حال حاضر به عنوان يک ژل سازگار، تحمل پذير و کاملاً ايمن شناخته مي‌شود.

ژل ژوويدرم ولوما آخرين نسل از ژل‌هاي حجم دهنده بر پايه اسيد هيالورونيک است که به طور اختصاصي براي بازيابي حجم از دست رفته اجزاي صورت و دستيابي به نتايج زيبا و طبيعي طراحي شده است. اين ژل نيز به صورت طبيعي و کاملاً ايمن در بدن تجزيه مي‌شود و نتايج حاصل از تزريق آن معمولاً تا ۱۸ ماه ماندگار خواهد بود.

قبل از عمل تزريق ژل چه اقداماتي بايد انجام دهم؟

در جلسه مشاوره قبل از عمل، پزشک يک معاينه کامل از صورت شما به عمل مي‌آورد که تمرکز اصلي آن بر ساختار و شکل صورت است. در اين جلسه در مورد هدف و انتظارات شما از انجام اين عمل نيز به طور کامل بحث مي‌شود. ممکن است پزشک به شما توصيه کند که مصرف داروهاي آسپرين، دوزهاي بالاي ويتامين E و داروهاي رقيق کننده خون را از يک تا دو هفته قبل از تزريق ژل، متوقف کنيد تا خطر ايجاد خون مردگي در محل تزريق به حداقل برسد. پزشک تمامي اقداماتي که قبل از عمل، در زمان انجام عمل و بعد از آن بايد انجام دهيد را به شما اطلاع مي‌دهد و به همه پرسش‌هايي که در اين مورد داريد، پاسخ خواهد داد.

عمل تزريق ژل چگونه انجام مي‌شود؟

ابتدا يکي از دو روش بي‌حسي شامل استفاده از کرم بي‌حسي يا استفاده از بي‌حسي موضعي (بسته به ناحيه محل درمان) براي شما انتخاب و اعمال مي‌شود و سپس ماده مورد نظر (که به شکل ژل است) در مقادير خيلي کم و با استفاده از يک سوزن بسيار ريز، در داخل لايه مياني پوست تزريق مي‌شود. نتايج تزريق بلافاصله پديدار مي‌شود. در زمان انجام اين عمل، خود بيمار هم با نگاه کردن در يک آينه و مشاهده نتايج و حجم به دست آمده، نظر خود را بيان مي‌کند.

زمان لازم براي عمل تزريق بسته به حجم تزريق، متفاوت است. معمولاً تزريق براي هر قسمت، حدود ۱۰ تا ۳۰ دقيقه زمان مي‌برد.

در زمان عمل و بعد از آن چه انتظاري مي توان داشت؟

يک دفترچه راهنما حاوي نکاتي که بعد از عمل بايد رعايت کنيد و يک سري از بسته‌هاي کوچک يخ که بايد بعداً روي محل تزريق بگذاريد، به شما داده مي‌شود. گياه دارويي تنباکوي کوهي که باعث تسريع در بهبودي بعد از عمل مي‌شود نيز موجود است و اگر شما از آن دسته افرادي باشيد که به سادگي دچار خون مردگي مي‌شويد، از اين دارو به شما هم داده خواهد شد. نتايج اين عمل بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود، اما ممکن است تا چند روز، کمي ورم در محل تزريق وجود داشته باشد. معمولاً سه روز طول مي‌کشد تا بتوانيد تغييرات ايجاد شده را احساس کنيد و حدود دو هفته طول مي‌کشد تا بتوانيد آثار نهايي اين عمل را ببينيد. انتظار مي‌رود که نتايج عمل تزريق ژل در حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه ماندگار باشد. ژل تزريق شده به احتمال زياد با گذشت زمان تجزيه و پراکنده خواهد شد، اما به طور کامل از بين نمي‌رود.

از آرايش کردن روي محل تزريق خودداري کنيد. ماساژ دادن بسيار آرام و گذاشتن بسته هاي يخ بر روي محل تزريق مي‌تواند به کاهش ورم و خون مردگي کمک کند. شب اول بعد از عمل، هنگام خواب دو بالش زير سر خود بگذاريد تا به رفع ورم‌هاي ايجاد شده کمک کند. همچنين تا شش ساعت بعد از عمل، از حمام کردن، دوش گرفتن با آب گرم، رفتن به سونا، فعاليت بدني شديد و مصرف مشروبات الکلي خودداري کنيد.

انتظارات از عمل تزريق ژل

يک نکته بسيار مهم براي گذراندن هر دوره درماني آن است که انتظارات دقيق شما از انجام آن روش درماني مشخص باشد. زيرا با داشتن انتظارات منطقي و واقع بينانه، نه تنها اضطراب و نگراني شما کاهش پيدا مي‌کند، بلکه خطر بروز عوارض جانبي ناشي از عمل هم تا حد زيادي کمتر مي‌شود.

انجام اين عمل معمولاً کمتر از يک ساعت زمان مي‌برد و در همان جلسه مشاوره هم مي‌توان عمل را انجام داد. ژل‌ها به داخل پوست ناحيه چانه تزريق مي‌شود تا حجم چانه را از داخل پر کند و شکل آن را برجسته‌تر و زيباتر کند.
انواع مختلفي از ژل‌هاي تزريقي وجود دارد که پزشک شما مي‌تواند محصول مناسب براي شما را از بين آنها انتخاب کند. ويژگي‌هاي هر محصول از نظر چگونگي پر کردن حجم زير چانه و مدت زماني که در محل تزريق باقي مي‌ماند، تفاوت دارد. پزشک شما بهترين نوع ژل که بيشترين سازگاري را با شرايط شما داشته باشد، به شما مي‌کند.
کليه ژل‌هايي که ما براي عمل‌هاي زيبايي صورت استفاده مي‌کنيم از نوع غير دائمي هستند. در حال حاضر، اين نوع ژل‌ها رايج ترين نوع مورد استفاده هستند. زيرا اثر آنها فقط ۶ تا ۱۲ ماه باقي مي‌ماند و مي‌توان به راحتي آن را برگرداند يا اصلاح کرد. در حالي که ژل‌هاي دائمي را فقط با عمل جراحي مي‌توان برداشت.
آثار حاصل از ژل‌ها معمولاً بعد از مدتي از بين مي‌رود، بنابراين بسياري از مراجعين مايلند که عمل تزريق را به صورت دوره‌اي و در فواصل زماني معين انجام دهند تا حالت جديد و اصلاح شده چانه آنها به همين شکل حفظ شود.
در زمان انجام اين عمل ابتدا يک کرم بي‌حسي موضعي بر روي ناحيه مورد نظر ماليده مي‌شود و سپس مقادير بسيار کمي از ژل در نقاط از پيش تعيين شده در امتداد چانه تزريق مي‌گردد تا ظاهر آن را برجسته‌تر و طبيعي‌تر سازد.
عمل‌هاي زيباسازي چانه با استفاده از تزريق ژل، يک روش سريع و داراي نتايج ماندگار و محسوس مي‌باشد.
افرادي که عمل زيباسازي چانه با استفاده از تزريق ژل را انجام مي‌دهند، مي‌توانند بلافاصله بعد از انجام عمل به خانه يا محل کار خود باز گردند.

منبع: سایت دکتر محرابیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *