بدنسازی مبتدیان

بدنسازان مبتدی بخوانند

مطالب و مقالات زیادی برای کمک به بدنسازان مبتدی نوشته می شود که به آنها توصیه می کند برای داشتن بدنی قوی تر، عضلانی تر و تفکیک شده تر، باید چه کارهایی را در باشگاه های بدنسازی انجام دهند. از آنجایی که رشته های پرورش اندام مورد توجه بسیاری از جوانانی است که به تازگی پا به این عرصه گذارده اند، بر آن شده ایم تا به ذکر چند نکته پایه ای، این عزیزان را برای گام گذاردن در این عرصه آماده تر سازیم.

۱- بدون مشاوره با مربیان آگاه و با دانش تمرین را شروع نکنید

حتما فکر می کنید که این موضوع کاملا واضح است و نیازی به گفتن آن نیست. اما بارها دیده ایم که بدنسازان تازه کار به دلیل نداشن آگاهی از چگونگی انجام صحیح حرکت به مصدومیت های مختلف دچار شده و حتی برای همیشه تمرین با وزنه را کنار گذاشته اند. در تمامی تمرینات بدنسازی، باید روش صحیح و ایمن آن را بیاموزید. با وجود مجلات، عکس ها و فیلم های مختلف که در آنها انجام حرکت بررسی می شوند، از یک مربی با دانش بخواهید تا صحیح ترین روش انجام حرکت را به شما بیاموزد و در حین انجام آن حرکت شما را راهنمایی کند.

۲- از سوال کردن اجتناب نکنید

از شما انتظار نمی رود که تمام دانستنی ها را ظرف مدت کوتاهی بیاموزید. برای هر کس، در هر زمانی امکان آموختن وجود دارد و راه آموختن سوال کردن است. از مربیتان سوال بپرسید و راهنمایی بخواهید.

۳- از افراد قوی تر تقلید نکنید

بعضی بدنسازان پیشرفته از حرکاتی که دارای ریسک بیشتری نسبت به حرکات ساده هستند استفاده می کنند. همین طور ممکن است انواع تقلب را برای افزایش فشار در چند تکرار به کار ببرند. ضمنا شما قادر نیستید تا وزنه هایی به سنگینی وزنه های آنها استفاده کنید. پس، از آنها کورکورانه تقلید نکنید و با استفاده از وزنه های سنگین ، فرم صحیح انجام حرکت را از دست ندهید.

۴- وقت خود را در باشگاه بیهوده هدر ندهید

با وجود اینکه باید از تمرین خود لذت ببرید، اما سعی کنید در داخل باشگاه و بین انجام حرکات وقت خود و دیگران را با صحبت کردن هدر ندهید. در صورت لزوم فقط در زمان استراحت بین ست ها، با دیگران صحبت کنید. روی تمرینتان تمرکز کنید. مسایل دیگر را به زمانی دیگر موکول کنید.

۵- کم طاقت نباشد :

صبر و حوصله برای رسیدن به اهداف بلند مدت بسیار اهمیت دارد. اهداف خود را به اهداف کوچکتر و کوتاه مدت تر تقسیم کنید. برای رسیدن به اهداف بزرگتر و نتایج بهتر باید صبر و حوصله داشته باشید.

۶- سعی نکنید که در باشگاه توجه دیگران را جلب کنید :

حتما در باشگاه ها این گونه افراد را دیده اید یا حداقل صدای فریادشان را شنیده اید ! با فریاد کشیدن با انجام هر تکرار، برای جلب توجه دیگران و یا استفاده از وزنه های بیش از حد سنگین برای جلب توجه، انرژی و وقت خود را بیهوده هدر ندهید .

منبع: ادکوان


نویسنده مطلب:




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *