سلامتینکات سلامتی

حداکثر طول عمر انسان !!!

طول عمر انسان حداکثر 125 سال است

جدیدترین بررسی دانشمندان نشان داد که طول عمر انسان به ندرت از یک قرن و ربع فراتر می رود. این تحقیقات نشان می دهد که حتی انسان هایی که طولانی ترین عمر را داشته اند به ندرت از 125 سال فراتر رفته اند.

در تحقیق مرتبط با این موضوع اطلاعات افراد مسنی که بیش از 110 سال عمر کرده اند در انگلستان، امریکا، ژاپن و فرانسه مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته است.
در این مقاله آمده است با وجود پیشرفت های چشمگیر در ارائه خدمات درمانی به سالخوردگان و مراقبت از آنها، میانگین عمر در میان کهنسالان از سال 1968، افزایش نیافته است.
تحقیقات نشان داده است که از هر 10 هزار فرد مسن ، فقط یک نفر بیش از 125 سال عمر کرده است. که آن هم از شرایط بهداشتی خاص از جمله عوامل وراثتی برخوردار بوده است.

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که امید به داشتن طول عمر چند صد ساله به واسطه پیشرفت علوم تنها یک رؤیای بی پایه و اساس است.

گروهی از دانشمندان در آمریکا پس از انجام آزمایشات مختلف اعلام کردند که حداکثر طول عمر انسان چیزی درحدود 125 سال است.

طی چند دهه گذشته دانشمندان زیادی برای افزایش طول عمر انسان تلاش کرده اند با این حال فاکتورهای زیادی در این میان تأثیرگذار هستند. کودکانی که امروز به دنیا می آیند امید به زندگی 79 ساله دارند. این درحالی است که امید به زندگی برای آنهایی که در سالهای ابتدایی 1900 به دنیا می آمدند تنها 47 سال بود.

اما اکنون دانشمندان آمریکایی تخمین می زنند که به واسطه پیشرفتهای صورت گرفته در عرصه های مختلف علم و فناوری، انسان می تواند تا 125 سال یعنی سه سال بیشتر از رکورددار این عرصه به حیات خود ادامه دهد.

این تحقیقات نشان می دهد همزمان با توسعه این فناوریها و غلبه بشر بر انواع بیماریهای عفونی، اگرچه متوسط سن امید به زندگی افزایش می یابد اما حداکثر سنی که می توان برای یک انسان متصور شد همان 125 سال است.

منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *