تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

لبنیات بدون پالم

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه با سلامت مردم برخورد سیاسی نشود از کاهش ۴۰ درصدی واردات پالم خبر داد و گفت: از آنهایی که قدرت برای آنها مهمتر از دین است درخواست می‌کنم که لااقل پای خود را از سلامت مردم بیرون بکشند.

به گزارش عطارباشی به نقل از تسنیم، دکتر سیدحسن هاشمی در همایش ملی اعطای نشان ایمنی و سلامت سخن ضمن گلایه از انتشار برخی شایعات مغرضانه در مورد واردات روغن پالم اظهار داشت: واردات روغن پالم که در سالهای 91 و 92 بیش از 750 هزار تن بود، با برنامه ریزی‌های انجام شده با کاهشی حدود 40 درصد، در سال 93 به حدود 420 هزار تُن کاهش پیدا کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه پیگیری‌های وزارت بهداشت موجب حذف پالم از لبنیات کشور شد، عنوان کرد: در 6 ماهه اول سال 95 نیز این روند کاهشی ادامه داشت و واردات این روغن در این مدت به 180 هزار تُن کاهش پیدا کرده است.

به گزارش وزارت بهداشت، وی گفت: این درست نیست که با سلامت مردم سیاسی برخورد شود و از آنهایی که قدرت برای آنها مهمتر از دین است درخواست می‌کنم که لااقل پای خود را از سلامت مردم بیرون بکشند.

وزیر بهداشت در ادامه در مورد مصرف بیش از حد روغن در کشور هشدار داد و افزود: در حال حاضر سرانه مصرف روغن در کشور حدود 17 کیلوگرم در سال است و این میزان در مقایسه با میانگین سرانه جهانی که 12 کیلوگرم است، بسیار بالاست.
منبع: سلامت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *