داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

گل مینا؛ بهترین خلقت خدا

گیاه شناسی

گل مینا، گیاه علفی، چند ساله است. این گیاه به ارتفاع 10 سانتی متر و معمولا در مزارع، دشت ها و اماکن خالی از درخت نواحی جنگل های وسیع اروپا و آسیا یافت می شود. پراکندگی آن حتی در دامنه های مرتفع کوهستان ها ادامه پیدا می کند. از مشخصات گیاه آن است که ساقه ای به شکل قائم، ساده یا منشعب دارد. برگ های قاعده ی ساقه ی آن ساده و دارای کناره های دندانه دار با همواری های مشخص  و بریدگی های نسبتا عمیق است.

خواص درمانی

تمام اندام گیاه به خصوص سرشاخه ی گل دار آن قابل استفاده است. اختصاصات درمانی این گیاه با همه ی شباهتی که به بابونه ی رومی و بابونه ی گاوی دارد، در بعضی موارد با آنها متفاوت است.

فرآورده های آن به طور خفیف در تقویت معده، ضد تشنج، ضد اسهال، ضدعفونی کننده و حشره کشی اثر دارد و فقط طعم قوی و تند آن مانع استفاده ی فراوان است. همچنین این گیاه در رفع قولنج هایی که منشا عصبی دارند، ضعف اعصاب، بیماری های رحمی با منشا عصبی  یا ضعف آن، ترشحات مهبلی و هیستری مفید است.

گل مینا به طور سنتی برای درمان میگرن به عنوان دارویی مطمئن و پیشگیرنده مورد استفاده قرار می گیرد. مجموعه ای از عصاره ی گیاهان گل مینا تاثیر بسزایی در جلوگیری ازمیگرن دارد.

درمان سردردهای میگرنی باگل مینا

گل مینا به طور سنتی برای درمان میگرن به عنوان دارویی مطمئن و پیشگیرنده مورد استفاده قرار میگیرد. مجموعه ای عصاره ی گیاهان گل مینا تاثیر بسزایی در جلوگیری از میگرن دارد.

از دانه ی این گیاه روغن گل مینا تهیه کرده و در کشورهای اروپایی در داروخانه به نام کپسول اپو به فروش می رسد. این کپسول حاوی 250 تا 500 میلی گرم روغن گل میناست.

منبع: بوعلی دارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *