تغذیه و تناسب اندامنکات سلامتینکته های تغذیه ای

موادغذایی برای سلامت قلب

برای اینکه قلبی سالم داشته باشم باید نکات خاصی را رعایت کنیم و از مواد غذایی متفاوت استفاده کنیم . استفاده از برخی سبزیجات در طول روز شاید خیلی باب میل نباشد . اما برای استفاده از تنقلات هیچ زمان و محدودیتی وجود ندارد . در میان تنقلات نیز می توانید مواردی را پیدا کنید که برای سلامت قلب شما بسیار خوب هستند .

آجیل

یکی از تنقلاتی که در مهمانی ها و مواقع خاص مانند تماشای فیلم یا فوتبال استفاده می شود تخمه و آجیل است . دقت داشته باشید که اگر می خواهید آجیل ها به سلامت شما کمک کنند پس باید انواع خام آن را انتخاب کنید . آجیل های شور به جای اینکه به سلامت قلب شما کمک کنند بیشتر باعث افزایش میزان فشار خون می شوند . در آجیل از تخمه آفتابگردان ، پسته و گردو استفاده کنید .

پاپ کرن

یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و البته کم خطر برای بدن پاپ کرن یا ذرت بو داده است . از آنجا که ذرت ریشه اصلی این خوراکی است خواص آن را در خودش دارد و البته خوش خوراک تر از ذرت است . وجود ویتامین های بسیار و همچنین آنتی اکسیدانی بالا می تواند کمک به سزایی به شما در داشتن یک قلب سالم کند .

شکلات تلخ

یکی از خوراکی هایی که بسیاری آن را دوست دارند و از خوردن آن لذت می برند . شکلات ها در انواع مختلف وجود دارند که بهترین آنها گونه تلخ و یا اصل آن است که هیچ گونه افزودنی ندارد. شکلات می تواند فشار خون را کاهش دهد و همچنین سیستم عروق را بهبود می بخشد . دانشمندان توصیه می کنند که روزانه حداقل یک تکه کوچک شکلات مصرف کنید .

میوه های مخصوص پوست سالم

پوست از جمله بخش هایی از بدن است که نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد . استفاده از مواد غذایی درست یکی از راههای خوب برای مراقبت و بهبود پوست است .
مواد غذایی مختلفی هستند که می توانند به شما در داشتن پوستی سالم کمک کند . در این میان میوه های مختلف کمک به سزایی می توانند بکنند. این میوه ها دارای خواص و فواید خاصی هستند که پوست را طراوت و شادابی می بخشند .

لیمو ترش و پرتغال

میوه های حاوی ویتامین C می توانند پوست شما را شفاف کند . لیموترش و پرتغال از جمله بهترین میوه هایی هستند که باید در این فصل از آن استفاده کنید . خوردن این دو میوه می تواند کمک به سزایی در شفاف کردن پوست شما کند . این دو میوه حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به شفافی پوست کمک می کنند .

خرما

یکی از بهترین میوه هایی که می توانید از آن برای پوستتان استفاده کنید خرما است . خرما را به دو قسمت تقسیم کنید و آن را روی پوست خود قرار دهید . این کار باعث می شود تا لکه های روی پوست شما از بین برود . البته این نکته را در نظر داشته باشید که خرما می تواند برای پوست ایجاد حساسیت نیز بکند .

گلابی و خیار

آب رسانی به پوست یک نکته بسیار مهم است که نباید آن را فراموش کنید . گلابی و خیار بهترین میوه هایی هستند که می توانند آب را به طور کامل به پوست شما برسانند . این میوه ها را هم می توانید مخلوط کرده و روی پوست بگذارید و همچنین می توانید به صورت جداگانه از آنها استفاده کنید .

هلو

محققان بسیاری هستند که تا بحال خواص هلو را تایید کرده اند . برای اینکه بهترین نتیجه را از هلو بگیرید بهتر است آن را با پوست استفاده کنید . هلو را با پوست له کنید و آن را روی پوست خود قرار دهید . هر ۲۰ دقیقه ای که این ماسک روی صورت شما باشد می تواند پوست شما را کاملا بهبود بخشد و شفاف کند .

منبع: ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *