درد کمر

نرمش 5 دقیقه ای برای کاهش درد کمر

این ورزش ۵ دقیقه ای برای شما می تواند چندین فایده داشته باشد:

بهبود احساس تسلط و قدرت

کاهش سطح استرس

کاهش اضطراب

کاهش درد کمر

کاهش درد گردن

کمک به کاهش وزن

قوی کردن عضلات هسته ای

تقویت تنفس

این نرمش ۵ دقیقه ای در رسانه های ژاپن بسیار حائز اهمیت است. پزشک ژاپنی Toshiki Fukutsudzi به مدت ۱۰ سال است که این تکنیک کم هزینه معروف را که می تواند نقاط مثبتی را در شما تقویت کند گسترش داده است. Toshiki این فن را در کتابی که بیش از میلیون ها بار به چاپ رسیده است شرح داده است.

نحوه انجام این ورزش

گام اول

یک عدد حوله را بردارید و لوله کنید.

گام دوم

حوله را با یک نخ یا طناب محکم ببندید تا باز نشود.

گام سوم

روی سطحی سفت مثل چوب به پشت دراز بکشید. نباید روی سطوح نرم مثل تخت یا تشک دراز بکشید چون تاثیرات مثبت آن کم تر می شود.

گام چهارم

حوله را زیر انحنای کمر قرار دهید. درست زیر ناف.

گام پنجم

پاها باید به فاصله هم تراز با شانه ها قرار گیرد.

گام ششم

انگشت های شست را به هم بچسبانید.

گام هفتم

دست ها را بالای سر قرار دهید.

گام هشتم

کف دست ها باید به سمت زمین باشد.

گام نهم

انگشت های کوچک را به هم بچسبانید.

گام دهم

برای ۵ دقیقه در همین حالت باقی بمانید. شاید در ابتدا احساس درد کنید اما سعی کنید همین حالت را حفظ کنید. با تمرین راحت تر می شود. برای این که به نتیجه دلخواهتان برسید به مدت هفته هر روز ۳ بار این تمرین را تکرار کنید.

به همین راحتی، ساده و سریع. بخواهید یا نخواهید این یک ورزش ۵ دقیقه ای دو هفته ای است و روزی ۳ مرتبه انجام می شود. ارزش امتحان کردن دارد چون هم درد کمر را کم می کند و هم از خیلی جنبه ها عمرتان را بهبود می بخشد.

منبع: بدونیم


نویسنده مطلب:




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *