داروهای گیاهیعرقیاتعطارباشی و طب سنتی

خواص عرق برگ درخت گردو

گردو از میوه های با ارزشی است که اغلب ما از خواص بینظیر آن آگاه هستیم و در وعده ها و میان وعده های مختلف آن را مصرف میکنیم. اما جالب است بدانید برگ درخت گردو نیز خواص فراوان و جالبی دارد که در طب سنتی به آن بسیار اشاره شده است. برای بهره مند شدن از این فواید، میتوانید عرق برگ گردو را مصرف کنید که در ادامه به بررسی خواص آن میپردازیم. با گیاه یاب همراه باشید.

گردو در طب سنتی ایران برای درمان دیابت کاربرد داشته است. عرق برگ گردو در کاهش قند خون تاثیر بسزایی دارد و از این رو می تواند برای درمان دیابت بسیار مفید واقع شود.

طی تحقیقی که در مرکز تحقیقات فیزیولوژی کاربردی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده اثر عصاره برگ گردو می تواند بر کاهش قند خون موثر واقع شود. این تحقیق نشان داد که تاثیر این عصاره می تواند به دلیل وجود فلاونوئیدها و خواص آنتی اکسیدانی آنها باشد.

عصاره برگ گردو به دلیل مهار آسیب کبدی ناشی از دیابت، به عنوان داروی ضد دیابتی معرفی می‌شود. در طب عوام، از برگ گردو به عنوان ضد کرم و تصفیه کننده ی خون استفاده می کنند. برگ گردو حاوی حدود ۱۰ درصد تانن بوده و به همین دلیل دارای مزه ی گس و مایل به تلخ است. اسانس برگ آن دارای خاصیت ضد قارچ است.

خواص عرق برگ درخت گردو

– ضد اسهال و مفید برای پوست

– دفع سموم و پاکسازی بدن

– درمان نقرس

– درمان بیماریهای مفصلی

– پایین آورنده قند خون

– درمان انواع بیماریهای پوستی

مقدار و طریقه مصرف

۲٫۳ استکان صبح و شب قبل از غذا

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *