شربت و دمنوشعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

چای علف لیمو

اشتباه نکنید! این چای ترکیبی از علف و لیمو نیست!

علف لیمو ( Lemongrass ) نوعی گیاه علفی میباشد که عطر آن بسیار شبیه به بوی لیمو است. این گیاه علفی که استوایی میباشد، خواص فوق العاده‌ای دارد که در سراسر جهان آن را به روش‌های مختلفی مصرف می‌کنند. یکی از بهترین روش‌های بهره‌مند شدن از فواید این گیاه، مصرف چای علف لیمو میباشد. در این مطلب به خواص چای علف لیمو خواهیم پرداخت. با عطارباشی همراه باشید.

 

اسانس این گیاه دارای خواصی مانند آنتی باکتریال قوی، اشتها آور، ضد کرم و ضد نفخ است. مصرف موضعی این اسانس سبب کاهش دردهای روماتیسمی و عصبی می‌گردد. اسانس این گیاه دارای کاربرد بسیار وسیع در صنایع آرایشی و بهداشتی است و سالانه ۶۰۰۰ تن از اسانس علف لیمو در جهان تولید می‌گردد. گیاه علف لیمو خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد. به هنگام مخلوط شدن بافلفل سیاه برای رفع درد قاعدگی و حالت تهوع مفید است.

alaf-limu

 

چای علف لیمو

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد و به این ترتیب، از بروز سرطان و شکل‌گیری تومور جلوگیری می‌کند.

چای علف لیمو میزان کلسترول و تری‌گلیسیرید خون را تقلیل می‌دهد. از این گذشته، این دمنوش روند پوسیدگی دندان را به تعویق می‌اندازد، سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند، سلامت بدن را در مقابل حمله ویروس‌ها حفظ می‌کند و فشار خون را نیز پایین می‌آورد.

پس اگر به سلامتی‌تان اهمیت می‌دهید، در فکر دم کردن این چای خوش عطر و پرفایده برای خود و خانواده‌تان باشید.

 منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *